Algemene voorwaarden Fysiotherapie Hoogendoorn B.V. en individuele behandelovereenkomst.

In deze bijlage leest u de algemene voorwaarden van Fysiotherapie Hoogendoorn B.V. De regels in deze voorwaarden maken tevens onderdeel uit van een individuele behandelovereenkomst die wij met u afsluiten zodra wij u voor het eerst behandelen. Heeft u vragen, neem dan contact op met ons secretariaat. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 -18:00 uur.

1. Doeleinden en fysiotherapie behandeling
Het doeleinde van een fysiotherapiebehandeling is het verbeteren van uw functioneren, en het voorkomen, verhelpen of verminderen van lichamelijke klachten en pijn. Dit doen wij door middel van oefeningen, massage, tape, dry needling en Mulligan. Wij willen u weer optimaal laten functioneren. Dit hangt af van u als persoon, uw mogelijkheden en uw doelen. Na het intakegesprek en onderzoek leggen wij de mogelijkheden uit en beslissen samen hoe we uw doelen kunnen bereiken en stellen het behandelplan op.

2. Doeleinden verwerking (persoons)gegevens
Uw gegevens worden voor de volgende doeleinden gebruikt:

  • Aanmaken EPD ( elektronisch patiënten dossier)
    Uw dossier met medische gegevens wordt 20 jaar bewaard.
  • Versturen en invullen van vragenlijst
    Bij het inplannen van uw eerste afspraak ontvangt u mogelijk van ons een online vragenlijst over uw lichamelijke klacht. Voor een goed begrip en de voortgang van uw behandeling, is het belangrijk om de vragenlijst in te vullen.
  • Melding via uw email adres
    Via uw e-mailadres bevestigen wij de geplande afspraak. 24 uur van tevoren versturen we een reminder.
  • Versturen van enquêteformulier via QDNA
    Via QDNA (AVG gecertificeerde externe partij) ontvangt u eenmalig een enquêteformulier waarin u kunt aangeven hoe u de behandeling/praktijk/behandelaar heeft ervaren.
  • Versturen van onze nieuwsbrief
    Eens per kwartaal sturen wij onze nieuwbrief.
  • Declaraties naar uw zorgverzekeraar / facturatie particulier
    Wij declareren uw behandelingen bij uw zorgverzekeraar. Uw particuliere factuur krijgt u per e-mail.
  • Collegiaal/multidisciplinair overleg via de SIILO app
    Wij gebruiken de SIILO app, een beveiligde omgeving voor zorgverleners, voor overleg met andere (para)medici.

3. Betalingsvoorwaarden
We hebben contracten met alle zorgverzekeraars. Als u aanvullend verzekerd bent, zijn er geen extra kosten voor de standaard fysiotherapie behandeling. Kinderen krijgen een vergoeding vanuit de basisverzekering. Onze website vermeldt de huidige, geldende tarieven.

  • U betaalt zelf voor uw behandeling bij onvoldoende dekking vanuit uw aanvullende verzekering, of bij de basisverzekering; U betaalt voorafgaand aan, of direct na de behandeling aan de balie.
  • Indien u meerdere fysiotherapeutische behandelingen krijgt, plan die niet op dezelfde dag. Uw verzekeraar vergoedt slechts één behandeling per dag.
  • Indien u achteraf een factuur ontvangt, dient u deze prompt te betalen. Indien de betaling niet tijdig plaatsvindt, brengt Fysiotherapie Hoogendoorn bij een herinnering 10% extra kosten in rekening. Bij uitblijvende betaling, neemt Fysiotherapie Hoogendoorn incassomaatregelen en worden extra kosten toegevoegd aan de te incasseren rekening.

Bewindvoerder
Indien u een bewindvoerder heeft, laat het ons weten. Wij sturen de facturen dan rechtstreeks naar de bewindvoerder.

4. Afspraken wijzigen of afmelden
Indien u verhinderd bent voor een afspraak, kunt u deze minstens 24 uur voor aanvang kosteloos annuleren of verzetten (24-uurs regeling). Dit kan telefonisch via nummer 055-533 44 55 of per mail naar info@fysiotherapiehoogendoorn.nl; ook in het weekend of op feestdagen.
Indien de afspraak binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak wordt afgezegd of verplaatst, zijn we helaas genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen. De kosten hiervan bedragen €30,00. In geval van ziekte of overmacht geldt een coulanceregeling.

5. Behandeling bij afwezigheid van uw fysiotherapeut
Indien uw reguliere fysiotherapeut afwezig is, neemt een collega fysiotherapeut uw behandeling over. Indien er een stagiair(e) meeloopt, vraagt de therapeut voor aanvang van uw behandeling uw toestemming.

6. Delen van uw dossier met uw huisarts/specialist/advocaat
Wij houden uw dossier bij volgens de KNGF-richtlijn Fysiotherapeutische Dossiervoering. Op uw verzoek delen wij uw dossier met u. U geeft toestemming om uw huisarts en/of specialist op de hoogte te stellen van de behandeling. Wij delen geen volledige dossiers met derden. Op verzoek van uw advocaat, met uw schriftelijke machtiging, doen wij verslag van uw behandeling aan derden.

7. Duur van de Overeenkomst
De algemene voorwaarden gelden altijd. Door ondertekening van deze voorwaarden en de behandelovereenkomst, gaat u akkoord met beide. De behandelovereenkomst start op de datum van uw aanmelding en eindigt na het voldoen van de laatste betalingsverplichting. De overeenkomst wordt elke keer vernieuwd, wanneer u een nieuwe versie van deze overeenkomst tekent. Dan vervalt de oude overeenkomst en geldt de nieuwe overeenkomst.

8. Tips, verzoeken, klachten en geschillen
Wij horen graag hoe u over ons denkt. Op die manier kunnen wij onze zorg verbeteren! Het kan onverhoopt voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij nemen elke klacht serieus.
Na het doorlopen van de interne klachtenregeling van Fysiotherapie Hoogendoorn, kan een klacht door u bij de Klachtenregeling van het KNGF worden voorgelegd. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend en daarmee is de weg naar de rechtbank afgesloten. Zie deze link.

9. Toepasselijk Recht
Op deze Algemene voorwaarden en deze individuele behandelovereenkomst is het Nederlands recht van toepassing. De gevoerde taal is Nederlands, ook als er een Engelse vertaling van deze voorwaarden wordt ondertekend.
Behoudens het bepaalde in artikel 8 van deze overeenkomst, worden alle geschillen uitsluitend voorgelegd aan de bevoegde rechter in Apeldoorn, Nederland.

Aldus overeengekomen te Apeldoorn

Uw naam:

…………………………………………………..

Handtekening …………………………………………………..
Datum:

 

Fysiotherapie Hoogendoorn

Handtekening…………………………………………………..
Datum:

 

 

V 26-8-24