Bekkenpijn tijdens zwangerschap

70% van de zwangeren krijgt er last van. Bekkenpijn kan je uitputten en frustreren. Door de hormonale verandering in het lichaam wordt het bindweefsel losser. De pijn ontstaat wanneer de SI-gewrichten ongelijk belast worden. Dit werd vroeger bekken instabiliteit genoemd. Vrouwen met een fysiek intensieve baan hebben grotere kans op klachten denk hierbij aan verpleegkundigen, leerkrachten , artsen, politie agenten en therapeuten.

Op onderstaand plaatje zie je de punten waar de pijn ontstaat door de scheve belasting.

Welke klachten?

De volgende dagelijks activiteiten kunnen klachten opleveren:

• lang staan, lang zitten
  • omdraaien in bed
  • opstaan uit de stoel
  • stofzuigen, strijken, afwassen, koken
  • bukken
  • traplopen
  • autorijden
  • vrijen
  • zwemmen

Wat kan je eraan doen?

Gelukkig is er nu een behandelmethode die super werkt en je klachten snel zal verminderen.
De oefeningen van Cecile Röst zijn makkelijk te leren, zeer effectief en in combinatie met tape en Dryneedling zijn de meeste vrouwen na 3-4 keer weer pijnvrij. Ze kunnen doorwerken en de zwangerschap goed uitdragen.

Verder is er een super handige gratis App met de do en don’ts voor het dagelijks leven de app heet: Rost moves mamas

Dus heb je pijn tijdens of na je zwangerschap? Blijf er niet mee lopen, we lossen het samen op!!!

Het bekken (afbeelding hieronder)
De pijlen geven mogelijke pijnpunten aan.

borst ontsteking fysiotherapie hoogendoorn