Echografie

Onze echografie…een extra bevestiging en duidelijkheid!

U heeft vast al eerder gehoord van de term echografie, maar dan waarschijnlijk vanuit het ziekenhuis waarbij een radioloog de echobeelden maakt en er vervolgens een diagnose volgt.
Inmiddels wordt echografie ook heel succesvol toegepast bij diverse vooruitstrevende fysiotherapeuten die hiervoor een opleiding tot echografist hebben genoten. Wij zijn dan ook heel blij en er bijzonder trots op dat wij deze nieuwe toepassing nu ook kunnen bieden.

De beelden van een echo geven net even dat stukje bevestiging op onze diagnose, of het detail waar wij samen met u naar op zoek zijn. Uiteindelijk is ons gezamenlijk doel om niet alleen de kwaal te behandelen maar zeker ook de oorzaak van de kwaal!

Het is wel belangrijk om te melden dat een echo niet standaard door ons gemaakt wordt. We doen dit alleen in overleg met u en wanneer een echografie noodzakelijk blijkt om de behandeling beter te doen slagen.

Een echo kan meteen tijdens de eerste behandeling worden gemaakt zodat we aan het einde van het behandeltraject samen ook heel goed het effect van de behandeling in beeld kunnen brengen.

Het maken van een echo is ook erg prettig en pijnloos in geval van hevige pijnklachten èn om tussentijds een behandeltraject goed in kaart te brengen.

Indien door ons een echografie gedaan wordt, is dit een onderdeel van onze fysiotherapeutische behandeling of onderzoek. De echografie wordt dan ook vergoed uit uw aanvullende verzekering.

echografie hoogendoorn fysiotherapie